May 24, 2012

Rindu ayah..

Bismillahi walhamdulillah... Dalam keserabutan menyiapkan proposal, rindu pada ayah tiba-tiba menerpa.. Rindu pada senyuman ayah.. Rindu pada marah ayah.. Rindu pada gelak ayah.. Rindu pada panggilan telefon daripada ayah.. Dulu setiap kali kami sekeluarga pergi kenduri kahwin atau menziarah, ayah pasti akan mengambil kesempatan mengenalkan kami kelima-lima anaknya pada saudara mara.. Ayah dengan bangga akan menceritakan di mana kami belajar, apa kerjaya kami sekarang.. Dan kami lima beradik selalunya hanya akan senyum sesama kami.. Antara segan dan dah tak larat mendengar cerita sama yang di ulang saban waktu.. Tapi kini saya jadi rindu ingin mendengar ayah bercerita.. "Dengar cakap ayah, jangan jadi macam ayah" Ini moto yang ayah selalu ulang pada kami. Cakap nya berisi,bukan cakap kosong. Cakapnya berisi ilmu dari pengalaman hidup. Dia sentiasa mahukan yang terbaik untuk kami, dia tak mahu kami menjalani hidup sepertinya.. Saya masih belum berjaya menjadi anak soleh untuk ayah..

1 comment:

  1. Moga sentiasa melantunkan doa untuknya di sana..

    Saya juga sedang mempersiapkan diri, jika suatu hari Allah ambil kembali ibu n ayah saya...atau saya sendiri pergi sebelum mereka...

    :'|

    ReplyDelete